PUBG تحميل ببجى للموبايل الاندرويد

تنزيل لعبة ببجى PUBG للاندرويد 



تنزيل لعبة ببجى PUBG للاندرويد


لكل محبى العاب الاثاره الجماعيه نقدم لكم اللعبة الغنيه عن التعريف ببجى النسخه المحموله للتابلت والهواتف التى تعمل بنظام الاندرويد .

وبعد ان قدمنا فى بداية الامر لعبة فرى فاير free fire التى تشبه كثيراً لعبة ببجى التى نقدمها لكم اليوم فى هذا الموضوع .



اللعبة حاصلة على الكثير من الجوائز اهمها جائزه لعبة العام سنه 2018 من جوجل بلاى وجوائز اختيار المستخدم بالاضافة الى لعبة العام من جولدن جويستيك لعام 2018 .



اللعبة فيها اكثر من نوع للعب هنتكلم عن فكره اللعبة عموما وهنشرح انواع اللعب بعد كده الفكره فى نظام اللعب الكلاسيكى هتنزل انت 100 لاعب اخر تقريبا اون لاين من جميع انحاء العالم كلكم هتكونو راكبين طائرة حربية ناقلة العساكر وهتعدى فوق جزيره وجميع اللاعبين هينزلو على اماكن متفرقة فى الجزيرة كل واحد حسب المكان اللى يختار ينزل فيه .

مجرد ما تنزل ارض الجزيره عليك ان تبحث على اى سلاح واى زخيره قبل الاخرين عشان لو حد قابلك تقدر تطلق الرصاص عليه وتقتله قبل ما هو يضربك بالنار ويموتك .

الهدف فى كل معركه مش انك تموت اكبر عدد من اللاعبين لكن الهدف هو انك تفضل اخر شخص حافظ على حياته لاخر المعركة اللى مش بتنتهى الا لما يموت الجميع ويفضل شخص واحد سواء هذا الشخص قتل جميع اللاعبين او فضل للاخر وقتل الشخص الاخير المنافس ليه .

اثناء اللعب هتلاقى مسدسات ورشاشات وقناصة اكثر من نوع واسلحة خفيفة وادوات علاج تزيد من صحة اللاعب لو كانت نقصة وهتلاقى ايضا شنط عشان تشيل فيها الادوات والزخيره وكمان هتلاقى درع واقى للصدر هيقلل خطوره الاصابات اللى هتيجى فى اللاعب بتاعك .
طريقة اللعب

فردى : وهنا هتدخل تحارب كل اللاعبين مفيش حد صديق للتانى الكل ضد بعض .
زوجى : وهنا هتدخل انت ولاعب اخر ممكن تختار صديق من اصدقائك فى اللعبه وتحاربو باقى الفرق اللى مكونه بردو من لاعبين .
رباعى : فى النوع دا هتلعب انت 3 لاعبين اخرين وهتقابلو فرق مكونه بردو من 4 لاعبين والميزه فى النوع دا والزوجى انك لو اتقتلت مش بتموت علطول وممكن صحبك يلحقك ويعالجك وتصحى تانى .

صور لعبة الاثارة ببجى المحمولة 








اهم ما يميز لعبة ببجى PUBG الجماعية


  • خرائط متعددة واكثر من 4 جزر يمكنك اللعب داخلهم واكتشافهم .
  • جرافيك عالى الجوده 3d وجوده صوت ممتازه .
  • الكثير من الاسلحة الواقعية حيث تجد بنادق قنص وبنادق الية ومسدسات والعديد من الملحقات التى تزيد من قوة السلاح وشده تركيزه فى قنص الاهداف .
  • سيارات مختلفة يمكنك ركوبها والتحرك بها فى البر وايضا فى البحر تسطيع ركوب اللانش وغيره من المركبات التى تسير فى البحر .
  • مراقفه الغش ومنع الهاكر يضمن لك العداله فى اللعب .


رابط تحميل ببجى موبايل احدث اصدار كاملة 

رابط تحميل ببجى موبايل احدث اصدار كاملة